تبلیغات
sokhanetaze - مطالب فروردین 1397
sokhanetaze
صفحه نخست         تماس با مدیر         پست الکترونیک        RSS         ATOM


خبرگزاری تسنیم: به نقل از بانک مرکزی، این اعتبار اسنادی (LC) به موجب قرارداد بانک های مرکزی دو کشور که در سال گذشته، منعقده شده بود، افتتاح شده است. این بانک با هدف تسهیل مبادلات بازرگانی با کشورهای همسایه، هدایت عملیات ارزی اشخاص حقیقی و حقوقی به نظام بانکی، به کارگیری ابزارهای پرداخت بین المللی و نیز کاهش ریسک عملیات ارزی طی سال های اخیر، انعقاد پیمان های پولی/ سوآپ ارزی با کشورهای طرف عمده تجاری را در دستور کار خود قرار داده و به طور مستمر این مهم را پیگیری کرده است.

بر این اساس و باتوجه به امضای قرارداد سوآپ ارزی «ریال ایران» و «لیر ترکیه» بین بانک های مرکزی ایران و ترکیه و ترتیبات اجرایی ابلاغی، بانک ملی ایران اولین اعتبار اسنادی (LC) را در روز 27 فروردین 1397 برای تأمین مالی تجارت با کشور ترکیه گشایش کرد.

خاطرنشان می شود: در این مدل اجرایی، نیازی به ارز ثالث مانند دلار آمریکا و یورو برای تسویه مبادلات ارزی وجود ندارد، ضمن اینکه با به کارگیری این روش، خرید، نقل و انتقالات و تبادلات مالی به دلیل هدایت عملیات ارزی به نظام بانکی منتقل شده و ریسک عملیات تجار دو کشور به حداقل خواهد رسید. همچنین به موجب ترتیبات اجرایی این مدل، اعتبارات برای تجار ایرانی به لیر ترکیه بوده و از منابع ناشی از قرارداد سوآپ ارزی تامین خواهد شد.

گفتنی است، با توجه به حجم بالای تجارت با کشور ترکیه در حدود شش میلیارد دلار، استفاده از ارزهای ملی تحت ترتیبات اجرایی سواپ ارزی کمک قابل توجهی به تسهیل امور بانکی و تجاری بین دو کشور می کند.

در پایان لازم به ذکر است سال گذشته و به دنبال سفر رییس جمهور ترکیه به ایران و با هدف ایجاد زمینه های لازم برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور و متعاقبا در سفر رییس کل بانک مرکزی کشورمان به ترکیه، پیش نویس تفاهم سوآپ دوجانبه ریال ایران- لیر ترکیه به توافق و تایید روسای کل بانک های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه رسید.



لینک منبع

مطلب سوآپ ارزی ایران و ترکیه اجرایی شد در سایت مفیدستان.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 28 فروردین 1397 :: نویسنده : بهترین وبلاگ Ž


اگر وظیفه مدیریت پول و منابع مالی در خانواده بر عهده شما باشد پس خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد میکنیم:

financial-management,مدیریت منابع مالی در خانواده

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ حتماً در محل زندگی خود در مغازه‌ها یا فروشگاه‌ها یا در اداره و محل کار خویش در قسمت مالی و حسابداری یا اگر گذارتان به اداره مالیات افتاده باشد دیده‌اید که برای تنظیم و درآمدها و هزینه‌ها دفترهایی دارند به اسم دفتر روزانه.

در این دفترها، افراد یا اداره‌ها میزان خریدها و فروش‌ها و خلاصه دخل و خرج خود را می‌نویسند. به زوج‌ها و بخصوص به زن و شوهرهای جوان توصیه می‌شود که تا مدتی برای تنظیم امور مالی و به اصطلاح تنظیم و مدیریت منابع مالی خود به اقدامی مشابه تنظیم دفتر روزانه بپردازند.

1. دفترچه‌ای برای ثبت و ضبط دخل و خرج زندگی تهیه کنید.

2. صفحات این دفترچه را به شکلی خط‌کشی کنید که شامل چند ستون باشد.

3. چند صفحه از دفترچه را برای هرکدام از ماه‌های سال بگذارید و در ستون‌های آماده شده برای هر ماه موارد زیر را بنویسید.

الف) درآمدها: در ستونی درآمدهای ماهانه خانواده (خود و همسر و احتمالاً فرزندان) را بنویسید. درآمدها علاوه بر حقوق یا دستمزد ثابت ماهانه می‌تواند شامل وجوه دیگر هم باشد مثل وام‌های دریافتی یا کمک‌های مالی والدین یا اقوام و نیز درآمدهای دیگر.

ب) مخارج و هزینه‌ها: در ستونی دیگر هزینه و مخارج خانواده را در ماه بنویسید. این مخارج دو نوعند؛ 1ـ مخارج ثابت که شامل هزینه‌های خورد و خوراک، مبالغ پرداختی برای ایاب و ذهاب، آب و برق و گاز و…، هزینه پرداخت اجاره مسکن و… می‌شوند و 2ـ مخارج غیرثابت و پیش‌بینی نشده مثل هزینه‌های پزشکی، پذیرایی از میهمان و نیز خریدهای احتمالی مثل خرید کفش و کیف و…

4. در ستوی دیگر نیازهای شخصی و نیازهای خانوادگی (یعنی نیاز به چیزهایی که در زندگی مشترک به آنها نیاز دارید مثل وسایل منزل یا…) خود را بنویسید.

5. نیازهای بند 4 را اولویت‌بندی کنید. در این اولویت‌گذاری نیازهای شخصی‌تان را نادیده نگیرید ولی در انتخاب بین نیازهای شخصی و خانوادگی اولویت را به رفع نیازهای خانوادگی بدهید.

6. سعی کنید رقم احتمالی را که برای رفع نیازهای اولویت‌گذاری شده لازم است (به طور تقریبی) برآورد و محاسبه کنید.

7. درآمدها و مخارج‌تان را با هم مقایسه کنید و براساس درآمدها و اولویت‌ها، مخارج ماهانه خود را تنظیم کنید. اگر هزینه‌هایتان بیشتر از درآمدها بود، سایر نیازها را تا زمانی که امکان برآورده ساختن‌شان نبود به تعویق بیندازید (نگران نباشید ماه‌های اول معمولاً مخارج بیشتر از درآمدهاست ولی چند ماهی که این برنامه را انجام دهید خود به خود متوجه می‌شوید که می‌توانید از بعضی از مخارج کم کنید. در این زمینه انعطاف‌پذیر باشید و هر جا و هر زمان که توانستید به نفع درآمدهای خانواده از مخارج و هزینه‌ها کم کنید.)

8. هرچند که شاید این کار را تکراری و خسته‌کننده بدانید ولی استمرار آن شما را به نتایج خوبی می‌رساند. امتحان کنید.



لینک منبع

مطلب مدیریت منابع مالی در خانواده در سایت مفیدستان.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 21 فروردین 1397 :: نویسنده : بهترین وبلاگ Ž


درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : بهترین وبلاگ Ž
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :